‘C’est le ton qui fait la musique’ geldt zeker als het gaat om feedback. Het gaat niet alleen om wat je zegt, maar vooral hoe je het zegt. Sommige mensen maken van hun hart geen moordkuil en flappen er regelmatig wat uit. Soms handig, maar vaak ook niet. Het moeilijkste bij feedback geven is dat de ander niet in de verdedigingsmodus schiet of dat er een conflict ontstaat. Daarnaast zijn we vaak te bescheiden bij het ontvangen van feedback. Bijvoorbeeld op een compliment aan een collega krijg je als reactie terug, “het stelde niet zoveel voor” of “kleine moeite”. Ja, ook bij het ontvangen van feedback wordt stilgestaan in deze training.
Inhoud / doel / resultaat training:
-Technieken van feedback geven en ontvangen
- Oefenen en ervaren van verschillende manieren van feedback geven en ontvangen
- Inzicht in belemmerende overtuigingen
- Feedback in het hier en nu
- Concrete actiepunten formuleren
- Beter omgaan met de reactie van de ander
- Zelf vragen om feedback en daar goed mee omgaan
- Inzicht in jouw belemmerende overtuigingen bij het geven en ontvangen van feedback
- Op respectvolle wijze feedback geven
- Inzicht in je eigen gedrag en het gedrag van anderen
- Feedback als kans voor verbetering en groei
Uiteindelijk sneller en met meer plezier je doelen halen door heldere manier van communiceren.
Nieuwsgierig naar de mogelijkheden?
Neem direct contact met ons op via (010) 73 71 359 of vul het contactformulier op deze pagina in, waarna we zo snel mogelijk contact met je opnemen!